13 Mart 2010 Cumartesi

BİZİM BİR HAYALİMİZ VAR

Biz Van Merkeze bağlı Yukarı Bakraçlı Köyünde 3 yıldır çalışan gönüllü
öğretmenleriz. Sizlerin destekleriyle öğrencilerimizin birçok eksiklerini
sağladık. Köyde öğretmen olmak ne kadar zor olsa da, köyde öğrenci olmakta
bir o kadar zordur. Bazen tutacak kalem, bazen de yazacak defter bulamazlar
ama gönülleri öyle sevgiyle doludur ki, gözleri öyle ışıl ışıl parlar ki ve
size öyle içten bakarlar ki bir anda öğretmen de öğrenci de bütün zorlukları aşarlar, hayallerini gerçekleþtirmek için karanlığa bir ışık tutarlar.
Benim okulumda kaloriferler, klimalar yok. Onların kiminin ayağında naylon
terlik kiminin ayağında kara lastik. Bazen sırtlarına giyecek bir montları bile yok. Bu yokluklara rağmen son bir hamleyle okullarına koşa koşa
gelirler. Sınıf soğuk, dışarıda lapa lapa kar ama benim öğrencilerim üşümez.
Öğretmene bakarlar sobayı bir an evvel yak öğretmenim üşüdük ayağım çok
üşüdü der gibi. Öğretmen büyük bir gayretle sobayla uğraşır öğrencilerim
üşümesin biran evvel ısınsınlar diye düşünür. Soba yanınca soğuktan elleri
çatlamış öğrenciler ellerini biraz ısıtmak için sobanın etrafında
toplanırlar. Bütün bu zorluklara rağmen öyle cevherler vardır ki içlerinde
okut beni öğretmenim beni bu zorluklardan kurtar der gibi.
Okuldan sonra 5. Sınıfta okuyan öğrencim Kadir bir eline kitabını, diğer
eline sopasını alır, inekleri tarlaya götürür otlasınlar diye bir yandan da
kitap okumaya çalışır. Akşam oldu mu evinde ders çalışır benim Kadirim, ders
çalışacak bir masası yoktur, yazacak fazla defteri yoktur, çözecek test
kitapları yoktur. Ama isteklidir okuyacak iyi bir öğretmen olacak kendi gibi
zor şartlarda eğitim almaya çalışan öğrencilerine rehber olacaktır. Onların
her türlü zorluklarına yardım edecek öğrencileri için çırpınacak hayallerini
gerçekleştirmek için karanlığa bir ışık tutacaktır. Belki karanlıkta ışığını birileri görecek ona yardım edecektir.
Evet, dostlar bende Kadir gibi bir köy okulunda sobanın başında ısınmayı bekleyen bir öğrenciydim, yaşadığım zorluklara rağmen istediğim ümît ettiğim
mesleğime kavuştum ve 3 yıldır bir köyde eşimle birlikte özveriyle görev
yapıyorum. Köyde öğrenciyken bile hep düşündüğüm hayallerimi, şimdi öğretmen
olunca bile düşünmeye devam ediyorum. Bizlere birçok konuda yardım ettiniz
sonsuz teşekkürler. Şimdi hayallerimizi gerçekleştirmek için karanlığa bir ışık yaktık.ışığımızın fark edilmesi ümidiyle.
Köyde gerçekleştirmek istediğimiz 2 projemiz var
1. Proje: Köy Kütüphanesi Kurulması; Köyde kullanılmayan bir evi tadilattan
geçirip içine, çalışma masaları, hikâye kitapları, ansiklopediler,
bilgisayarlar, satranç takımları vb. eşyalar kurarak köydeki herkesin bu evi
kullanımına açmak. Ders çalışmak, kitap okumak, Bilgisayar kullanmak vb.
aktivitelerin yapılacağı bir köy kütüphanesi kurmak.
2. Proje: Okul Bahçesinin Düzenlenmesi; Okul bahçesine 200'ün üzerinde
çeşitli türden ağaçların dikilmesi, çeşme yapımı, kamelya yapımı, çocuklar
için oyun alanı yapımı ( kaydırak, tahterevalli vb. ) oturma banklarının konması, ışıkklandırma elemanları, okul bahçesinin parke taşla kaplanması, 1
adet basketbol sahası, bir adet voleybol sahasının yapımı, bahçe kapısının yapımı, bahçenin çiçeklerle süslenmesi vb. Bu projeyle ilgili park ve
bahçeler müdürlüðüne çizdirilmiş bir plan örneği vardır.
Biz hayal ettik karanlığaa bir ışık yaktık. Desteklerinizi sabırsızlık ve
heyecanla bekliyoruz.. .
İletişim Adreslerimiz: Yukarı Bakraçlı Köyü Merkez / VAN
Tel: 0432 228 61 61 - 0505 224 66 26 - 0543 331 14 07
e-mail: hakanmutlu_06@ hotmail.com
Hakan MUTLU ( Müdr. Yetk. Öğr)

14 yorum:

  1. Doğunun bu yoksullukları beni kahrediyor, ne oluyorsa zaten bu nedenle oluyor ya...
    Keşke elimden gelse de bu projelerin hepsini birden gerçekleştirebilsem, keşke :(
    İş hayatında olduğum süre de birşeyler yapabildim elimden geldiğince, ama şimdi maalesef maddi birşeyler yapamıyorum, emekli hayatı hepinizce malum. Ama en azından kitaplık kurulduğunda elimdeki kitaplar, birkaç eğitici oyun ile katkıda bulunabilirim sanıyorum. En azından bir damla olabilirim:) Adresi aldım, iletişime geçeceğim...

    YanıtlaSil
  2. güzel yürekli arkadaşım, hep aynı duyguları taşımıyormuyuz?tüylerim diken diken yazıyorum.inan bazan sırf bu yoksullukları yok edebilmek için maddi olarak çok zengin olmak istiyorum.ama ne yapalım biz emekliler yavrularımız için damlaya damlaya göl yapmaya çalışacağız.bazan bir kitap,bazan bir çile yün ile :)öpüyorum güzel yanaklarından.

    YanıtlaSil
  3. benim katkıda bulunma imkanım yok ama sizi sonuna kadar destekliyorum benim babam da öğretmen çünkü büyükbabamda öğretmendi işallah bende öğretmen olacağım:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Kalbinin güzelliği yazılarına vurmuş canım arkadaşım, okurken bile oradaki geleceklerimizi düşünüyorum ve içim cız ediyor. Eminim bizler oralara damlata damlata kocaman bir deniz yapacağız ve oralarda kaliteli bir gelecek büyüyecek.

    Ben şu sıralar biraz yoğunum ama elimden geldiğince birşeyler yapmak isterim, aslında bir kargo şirketiyle anlaşıp bu köye giden kargolarını ücretsiz ya da düşük ücretle taşısa çok güzel kitaplar, dergiler, ansiklopediler göndersek daha iyi olmaz mı? Bu benim düşüncem, katılan katılmayan herkese saygı duyarım... Sizlere kolay gelsin diyorum... Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. canım rosamary yazdıklarınla katkıda bulundun bile:)yalnız olmadığımızı bilmek ne kadar güzel.
    Sibel'ciğim çok teşekkür ederim ama bu yazı Hakan Öğretmenimizin ve o'nun kalbinin güzelliği:)evet aynen dediğiniz gibi damlaya damlata kocaman bir deniz olarak ulaşacağız bu yavrularımıza.
    kargo fikrinizi bir araştırayım.bunu sağlayabiliriz belki.ışık tuttuğunuz için sonsuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. her şey şu maddiyatta kilitleniyor
    ancak bizlerin çabaları ile de Hakan Öğretmenimin ve öğretmenlerimin sesini daha çok duyurmasına yardımcı olmakda bir adımdır diye düşünüyorum.
    her fikir de bir çare, bir kapıyı aralamakdır.
    Allah bizlere de sağlık güç versinki bu damlalarımızı dahada büyütelim inşallah.
    herkese sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Sibel'in dediği gibi kargo ücretsiz ya da düşük olsa ne kadar iyi olur, ben de gönderebileceğim ansiklopedilerin ağırlığını düşünüp duruyorum çünkü, haber bekliyorum...

    YanıtlaSil
  8. Tamam Banu'cum,birinci vazifem kargo araştırması olacak :)

    YanıtlaSil
  9. Banucum, biz geçen sene ,Nazesen ve
    fgyapar ile berelerle birlikte birçok kitap ve ansiklopedilerde
    göndermiştik.okulları karıştırmıyorsam batman'a göndermiştik galiba,postanenin müdürünün dikkatini çektik elimizde kocaman ağır koli ile yanımıza gelip sordu içinde ne var diye bizde kitap olduğunu ve yardım için gönderdiğimizi söyleyince basılı kağıt olarak kaydetti ve o kocaman koliyi
    10.- veya 11.- tl. ye göndermiştik.
    aklınızda bulunsun.içindekini PTT
    görevlilerine belirtmekte yarar var.bizim bilmediğimiz indirimler
    oluyor. birde anneler günü,yılbaşı ve bayram gibi özel günlerde de kargo ücretlerine % 50 ye varan
    indirimler oluyormuş .onu da yeni öğrendim. belki sizler biliyorsunuzdur. ben de hatırlatmış olayım dedim.:))

    YanıtlaSil
  10. semyıl, bunu bilmiyordum, iyi oldu söylediğin, yakındaki postane zaten paket almıyor ama araştıracağım hangisi, kaça alıyor, teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  11. Bütün imkanlarımla bu projelerinize destek olmak istiyorum. İhtiyaç listesi oluşturup yayınlarsanız en azından bizler de neler yapabileceğimizi dah net görebiliriz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Size ödül var hanımlar.
    Bulut gölgesi nden.

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkürler Yeşim.Sol üst köşede ilettiğim gibi,hedefledikleri 1.proje hemen hemen tamamlanmış:)2.proje bahçe düzeni ile ilgili.Bu konu da desteğiniz olacak ise ( Hakan Öğretmenin aynen aktardığım, BİZİM BİR HAYALİMİZ VAR yazısında ayrıntılar var) lütfen kendisi ile iletişime geçermisiniz?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Tülin çok teşekkür ederiz,bizi onore ettiniz :)

    YanıtlaSil