21 Ağustos 2009 Cuma

ASLINDA TAÇLAR BAHANE :)))


Merhaba, sevgili dostlar...

Ramazan ay'ının herkese/ hepimize hayırlar ve bolluk- bereket getirmesini diliyorum.

resim olarak yine son yaptığım taçlarımı koyuyorum. ama bir anlam yükledim onlara

bu ayla birlikte "11 ayın sultanı başımızın tacı ramazan" diye ......


aslında taçlar bahane :))) sizinle bir çocukluk anımı paylaşmak istedim. :


11-12 yaşlarındaydım.... malum okula gidiyorum.annemde bana sadece tatil günü oruç tutmama izin veriyordu.o zamanlar okulum sabahtan akşama kadar. ben tutmak istiyorum annem "olmaz ,derslerini dinleyemezsin "diyor.ben de annemden gizli tutmaya başladım............
nasıl mı ?sabah 7.00 de annem bana ve kardeşime kahvaltı yaptırıp okula gönderiyor.. ben de sabah oruca niyetleniyorum...öğlen okulda bir şey yemiyor ve saat 16.30 da eve geliyorum. Ramazan dışında, okuldan gelince annem bize beş çayı ve yanında da birşeyler hazırlar ve akşam yemeğine kadar aç bırakmazdı. Ancak ramazanda okuldan geliş ve iftar saati yakın diye bizim 5 çayı iptal olur ve ben orucumu anneme belli etmeden iftarda herkesle birlikte açardım.

bunu 10-15 gün sürdürdüm. bir gün annemin arkadaşı bizde otururken bana oruç tutup tutmadığımı sorunca annem "yok" dedi ama ben tuttuğumu ve nasıl yaptığımı anlatınca canım annem çok şaşırdı ne diyeceğini bilemedi.
Hiç bir yorumda da bulunmadı o zaman... ( ama seneler sonra bu anıyı andığımızda "çok duygulandığını ve kendinde suçluluk duyduğunu söylemişti)
bir şartla oruç tutmama izin verdi. "sahura kalkman için sadece BİR kez seslenirim uyanırsan tutarsın. ama uyanamazsan tutmayacaksın" dedi.Rahmetli annecim her ne kadar kısık sesle beni sahura kaldırsada ben hiç sahura kalkmayı kaçırmadım.
Bu güne kadar da kaçırdığım sahur yemekleri 4-5 kadardır. ama şimdi sahuru kaçırsamda
orucu tutuyorum:))

8 yorum:

  1. Hayırlı ramazanlar canım
    Çiçekler taçlar şahane


    Anın benide duygulandırdı
    Anneni rahmetle anmış olduk bu mübarek günlerde ne güzel oldu
    Ömrün boyunca sahur yemeklerini kaçırmaman dileğiyle sağlıkla geçireceğin nice Ramazanlara
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canım benim,güzel dileklerine gönülden katılıyorum.anneciğinin mekanı cennet olsun. okul zamanı aynı seyi bende kızıma yapıyor uzaktan fısıldıyorum o da senin gibi duyuyor:)

    YanıtlaSil
  3. Iftar sofrasini hazirlamis zamanin dolmasini beklerken yazin pek guzel geldi bana.
    Taclar da oyle...annelerimizi babalarimizi rahmetle yadederken ramazanin feyzi,nuru,bereketi yazanlarin okuyanlarin ve amin diyenlerin uzerine olsun

    YanıtlaSil
  4. ne güzel dualar etmişsiniz.güzel
    arkadaşlarım. nasıl duygulandım
    anlatamam.....
    hepinizi sevgiyle kucaklıyor o güzel dualarınıza "amin" diyorum.

    YanıtlaSil
  5. Taçlar çok güzel..anı çok daha güzel.
    Anneciğine rahmetler olsun.
    GÜLÜMSEYEREK OKUDUM.
    SEVGİLERİMİ BIRAKTIM.

    YanıtlaSil
  6. çiçekler çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çiçekli taçlar çok güzel olmuş arkadaşım bu arada anını duygulanarak okudum ve de anneciğine rahmetler diledim.

    YanıtlaSil
  8. gönüldenele , nazardeğmesin07 ve esen'cim. çok teşekkür ederim.
    hepimizin ölmüşlerine rahmet diliyorum :))
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil